Regulamin organizacyjny MDK-DŚT
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MIEJSKIEGO DOMU KULTURY - DOMU ŚRODOWISK TWÓRCZYCH w ŁOMŻY
PODSTAWY PRAWNE
Ustawa z 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz. U. 2012 poz. 406)
Statut Miejskiego Domu Kultury - Domu Środowisk Twórczych (Uchwała Nr 317/XXXVII/13 Rady Miejskiej Łomży z dn. 24 kwietnia 2013 r.)
ROZDZIAŁ I
ZARZĄDZANIE
- Miejskim Domem Kultury - Domem Środowisk Twórczych w Łomży, zwanym dalej MDK - DŚT, zarządza i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.
- Dyrektor zarządza instytucją poprzez wydawanie dokumentów wewnętrznych w formie regulaminów, instrukcji, zarządzeń, poleceń.
- Na czas swojej nieobecności, Dyrektor wyznacza zastępcę, poprzez zarządzenie, w którym określa także zakres kompetencji osoby zastępującej.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MDK - DŚT
- W skład MDK - DŚT wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
1) Dział Edukacji Kulturalnej i Organizacji Imprez
2) Dział Finansowo-Księgowy,
3) Dział Administracyjno-Gospodarczy,
4) Specjalista do spraw osobowych,
5) Sekretariat
- Całokształtem struktury MDK - DŚT kieruje Dyrektor, któremu bezpośrednio podlegają: Główny Księgowy, Kierownicy Działów, Specjalista do spraw osobowych, Sekretariat.
- Strukturę organizacyjną MDK – DŚT przedstawia schemat graficzny stanowiący załącznik do Regulaminu.
ROZDZIAŁ III
ZADANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH MDK - DŚT
1. DZIAŁ EDUKACJI KULTURALNEJ I ORGANIZACJI IMPREZ
Podstawowym zadaniem działu jest edukacja- zwłaszcza dzieci i młodzieży - w zakresie muzyki, tańca, teatru, plastyki, literatury i innych form działalności artystycznej, prezentacja i popularyzacja wszelkich, wartościowych form sztuki oraz współtworzenie i promocja kultury lokalnej.
W szczególności do zadań działu należy:
1) prowadzenie zajęć (muzycznych, wokalnych, tanecznych, teatralnych, plastycznych, literackich itp.) w grupach, zespołach oraz w formie konsultacji indywidualnych,
2) tworzenie warunków dla rozwoju indywidualności twórczych, grup i zespołów MDK-DŚT,
3) organizowanie koncertów, spektakli, wystaw i innych prezentacji artystycznych,
4) organizowanie pokazów, przeglądów i konkursów amatorskiego i profesjonalnego ruchu artystycznego, zwłaszcza dzieci i młodzieży,
5) organizowanie i współorganizowanie imprez prezentujących kulturę i sztukę lokalną oraz wartościowe formy kulturalne z kraju i z zagranicy,
6) promowanie i dokumentowanie realizowanych form i przedsięwzięć.
2. DZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY
Działem kieruje Główny Księgowy i bezpośrednio odpowiada za prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej MDK - DŚT.
Do zadań działu należy całkowita obsługa finansowo-księgowa działalności MDK - DŚT, w tym :
1) obsługa dotacji i funduszy celowych otrzymywanych przez instytucję,
2) obsługa działalności gospodarczej prowadzonej przez MDK - DŚT,
3) sporządzanie planów i sprawozdań finansowych,
4) rozliczenia inwentaryzacyjne,
5) obsługa kasowa,
6) prowadzenie dokumentacji finansowej,
3. DZIAŁ ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZY
Ogólnym zadaniem działu jest administrowanie obiektami i majątkiem MDK -DŚT, a w szczególności:
1) dbanie o prawidłowe funkcjonowanie wszystkich obiektów i urządzeń technicznych będących w użytkowaniu instytucji,
2) zabezpieczenie obiektów w zakresie ochrony przed pożarem, kradzieżami, dewastacją i innymi przewidywalnymi wypadkami,
3) zaopatrywanie instytucji w sprzęt i materiały zgodnie z wnioskowanymi potrzebami poszczególnych działów i jednostek,
4) planowanie i nadzorowanie remontów obiektów i urządzeń oraz prowadzenie ich konserwacji i bieżących napraw,
5) dbanie o porządek, czystość i estetykę obiektów i posesji użytkowanych przez MDK -DŚT,
6) gospodarowanie majątkiem w zakresie wynajmów, kasacji itp.
7) zlecanie opracowań i gromadzenie dokumentacji technicznej.
4. SPECJALISTA DO SPRAW OSOBOWYCH
Głównym zadaniem specjalisty ds. osobowych jest prowadzenie dokumentacji osobowej pracowników zatrudnionych w MDK - DŚT , nadzorowanie ewidencji czasu pracy oraz współpraca z działem księgowości oraz kierownikami działów w sprawach płacowych i socjalnych.
5. SEKRETARIAT
Do głównych zadań Sekretariatu należą:
1) wykonywanie czynności kancelaryjnych i korespondencyjnych,
2) organizowanie i obsługa narad i spotkań,
3) przygotowywanie, gromadzenie i zawiadywanie zarządzeniami dyrektora MDK - DŚT,
4) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej ze skargami i wnioskami,
5) prowadzenie sekretariatu,
6) ścisła współpraca z pozostałymi działami MDK - DŚT,
7) wykonywanie prac zleconych przez dyrektora MDK - DŚT.
ROZDZIAŁ IV
ZASADY ORGANIZACJI PRACY MDK - DŚT
- Dyrektor bezpośrednio nadzoruje działalność kierowników działów oraz samodzielnych stanowisk.
- Dyrektor podpisuje i zatwierdza:
1) umowy i inne zobowiązania dwustronne,
2) korespondencję kierowaną do władz państwowych, samorządowych, instytucji i organizacji,
3) oficjalną korespondencję MDK - DŚT do osób prywatnych,
4) korespondencję finansową (czeki, przelewy).
5) dokumenty wewnętrzne: regulaminy, zarządzenia, dokumenty osobowe, rachunki, protokoły komisji, polecenia wyjazdów służbowych i ich rozliczenia, zaliczki i ich rozliczenia itp.
- Do podpisywania dokumentów bankowych upoważnione są osoby , które zostały formalnie zgłoszone i zarejestrowane na karcie wzorów podpisów.
- Dokumenty przedkładane dyrektorowi do podpisu, mające charakter planów, sprawozdań, opracowań powinny posiadać podpis pracownika opracowującego przedkładany materiał.
- Dokumenty dotyczące urlopów, zwolnień, wynajmów powinny być podpisane przez pracownika i parafowane przez właściwego kierownika działu.
- W MDK - DŚT obowiązuje regulamin obiegu dokumentów i system kontroli zarządczej.
- Działy i samodzielne stanowiska wykonują zadania określone w niniejszym regulaminie oraz zadania zlecone przez dyrektora, będące w kompetencji działu.
- Wszystkie jednostki organizacyjne obowiązuje zasada wzajemnej współpracy przy wykonywaniu zadań. Koordynację pracy podejmuje każdorazowo kierownik jednostki odpowiedzialnej za wykonanie zadania lub osoba bezpośrednio odpowiedzialna wyznaczona przez dyrektora.
- Kierownik działu odpowiada za:
1) prawidłową i terminową realizację zadań działu,
2) racjonalną organizację pracy działu i przydział odpowiednich czynności pracownikom,
3) nadzór i kontrolę pracowników jednostki organizacyjnej,
4) określenie zakresów czynności podległych pracowników i przedłożenie ich do akceptacji dyrektora.
- Spory kompetencyjne między jednostkami rozstrzyga dyrektor.
ROZDZIAŁ V
OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW
1. Obowiązki pracowników wobec instytucji są następujące:
- prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań i obowiązków określonych w zakresach czynności poszczególnych pracowników,
- przestrzeganie obowiązujących przepisów prawnych, regulaminów i zarządzeń,
- lojalność wobec współpracowników, przełożonych i podwładnych oraz instytucji jako całości.
2. Pracownicy powinni znać całokształt spraw związanych z pracą jednostki organizacyjnej oraz powinni wykazywać autentyczne zainteresowanie działalnością instytucji i zaangażowanie w realizację postawionych zadań.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Anna Zuzga |
Odpowiada: | Krzysztof Zemło |
Wytworzył: | Anna Zuzga |
Data ostatniej zmiany: | 2020-02-27 12:17:10 |
Archiwum
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 1233 |