tel. 000 000 000
Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkole Publiczne nr 8
drukuj

Umowa - wzór

 

 

 U M O W A  NR

 

W dniu ............................. w Łomży pomiędzy ………………………………………… zwanym w treści umowy Zamawiającym reprezentowanym przez:

……………………………………………………………………………………………………………

 

a…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

zwanym dalej Wykonawcą, reprezentowanym przez:

…………………………………………………………………………………………………………..

 

w ramach zadania : ……………………………………………………………………………………………………………………

 została zawarta umowa o następującej treści:

 

  • 1

PRZEDMIOT UMOWY

 

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania ……………………………………………………………………………………………………..

wykonanie  w ramach zadania inwestycyjnego  :…………………………………………………………………

 

Przedmiotem inwestycji jest –

 

  1. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy oraz wymogi jakościowe określają:
    • Opis przedmiotu zamówienia
    • Oferta wykonawcy
    • Kosztorysy uproszczone, stanowiące integralną jej część.

 

  1. Wykonawca oświadcza, że na etapie przygotowania oferty wyjaśnił z Zamawiającym wszelkie wątpliwości dotyczące zakresu robót do wykonania.
  • 2

 TERMINY WYKONANIA UMOWY

 

  1. Ustala się następujące terminy realizacji przedmiotu umowy:
    • rozpoczęcie realizacji zamówienia: w dniu podpisania umowy
    • rozpoczęcie realizacji robót: ………………………………
    • zakończenie realizacji robót :………………………………..

           

  • 3

OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO

 

Zamawiający zobowiązany jest w szczególności:

  1. Przekazać dokumentacje techniczną wykonania robót w terminie do 5 dni po podpisaniu umowy. Przekazanie dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego.
  2. Przekazać Wykonawcy teren budowy w terminie do 7 dni od dostarczenia przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w § 4 pkt 1 niniejszej umowy.
  3. Zapewnić nadzór inwestorski w osobach:
  4. a) Janusz Krajewski.
  5. b) …...........................................................................................................

Koordynatorem ich ze strony Zamawiającego będzie: Janusz Krajewski. 

   Inspektor nadzoru działa w imieniu Zamawiającego w zakresie przekazanych uprawnień                    i obowiązków dotyczących sprawowania kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz postanowieniami warunków umowy, w granicach określonych w  ustawie – Prawo budowlane z dn. 7 lipca 1994 t.j. Dz.U. z 2016r, poz. 290 – dalej jako prawo budowlane.

      Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany osoby (osób) wyżej wymienionych.                          O dokonaniu zmiany Zamawiający powiadomi na piśmie wykonawcę na 3 dni przed dokonaniem zmiany. Zmiana ta nie wymaga aneksu do niniejszej umowy.

  1. Kontrolować realizację robót ze szczególnym uwzględnieniem identyfikacji jakichkolwiek zmian w kolejności wykonywania robót, zaangażowania odpowiedniej i fachowej siły roboczej oraz środków techniczno - organizacyjnych.
  2. Kontrolować rozpoczęcie i zakończenie wykonywania poszczególnych robót i ostatecznego zakończenia realizacji poszczególnych etapów.
  3. Potwierdzać, przy udziale inspektora nadzoru, zakres faktycznie wykonanych robót zgodnie z umową.
  4. Nadzorować wprowadzanie ewentualnych zmian lub uzasadnionej obowiązującymi przepisami albo innymi przypadkami uzgodnionymi z Inwestorem aktualizacji dokumentacji projektowo-kosztorysowej w trakcie budowy.
  5. Ustalać terminy usunięcia ewentualnych wad przedmiotu umowy oraz obniżenie wynagrodzenia za wady uznane jako nie nadające się do usunięcia.
  6. Nadzorować przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów BHP, Ppoż, przepisów wynikających z postanowień Prawa Budowlanego, zapisów BiOZ oraz egzekwować utrzymanie ogólnego porządku na placu budowy.
  7. Kontrolować dokumenty zatwierdzające materiały, sprzęt i urządzenia dostarczane i wbudowywane przez Wykonawcę.
  8. Uczestniczyć w konsultacjach, które okażą się niezbędne dla zapewnienia właściwego wykonania umowy.
  9. Dokonywać odbiorów robót zgodnie z 7 niniejszej umowy.

 

  • 4

OBOWIĄZKI WYKONAWCY

 

Wykonawca zobowiązuje się:

  1. Dostarczyć oświadczenia kierownika robót stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i przyjęcie obowiązku kierowania budową oraz dostarczyć informację zawierającą dane zamieszczane w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Prawa budowlanego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy.
  2. Przejąć od Zamawiającego plac budowy.
  3. Stosować się do poniższych zasad w zakresie materiałów i urządzeń:
  4. a) wykonać przedmiot umowy z materiałów spełniających wymagania norm zharmonizowanych lub z materiałów, zgodnych z zasadniczymi wymaganiami na podstawie innych dokumentów, przewidzianych w Ustawie z dnia 30 sierpnia 2002r. o systemie oceny zgodności (U.2010 Nr 138 poz. 935 z późn. zm.) i Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92 poz. 881 z późn. zm.)
  5. b) materiały i urządzenia, o których mowa w lit. a, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art.10 Ustawy Prawo budowlane, Ustawie o wyrobach budowlanych, wymaganiom Dokumentacji technicznej,
  6. c) na żądanie Zamawiającego, przed wbudowaniem, przedłożyć na wskazane materiały certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z zasadniczymi wymaganiami dotyczącymi danego wyrobu,
  7. d) w przypadku wątpliwości co do jakości materiałów użytych do wbudowania, wykonać na żądanie Zamawiającego, badania tych materiałów zgodnie z obowiązującymi normami w celu stwierdzenia ich jakości. Jeżeli badania wykażą, że zastosowane materiały są złej jakości, wówczas Wykonawca zostanie obciążony kosztami badań i na własny koszt dokona ich wymiany,
  8. Zagospodarować lub zutylizować materiały pochodzące z rozbiórki i inne stanowiące odpady z uwzględnieniem wymogów obowiązujących przepisów dotyczących gospodarki odpadami.
  9. Zapewnić wykwalifikowaną kadrę robotniczą oraz ciągłe kierowanie i koordynowanie robót przez osoby posiadające wymagane uprawnienia – kierownikiem robót będzie: ………………………………………………………………………………………………………

       Zmiana z w/w osoby w trakcie realizacji musi być zgłoszona na piśmie
i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje takie zmiany                            w terminie 7 dni od przedłożenia wniosku wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje                                         i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki w tym zakresie określone                       w SIWZ. W/w zmiana zaakceptowana przez Zamawiającego nie wymaga aneksu do niniejszej umowy.

  1. Zapewnić odpowiednie warunki i przestrzegać przepisy BHP i p.poż. w trakcie prowadzenia robót.
  2. Dostarczyć Zamawiającemu dokument udzielenia gwarancji na okres 36 (wpisać właściwy okres z oferty Wykonawcy) miesięcy na wykonane roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia. Strony ustalają, że okres odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne będzie odpowiadał okresowi obowiązywania gwarancji jakości Dokument gwarancyjny nie może przewidywać żadnych dodatkowych warunków dla Zamawiającego jak np. okresowe płatne przeglądy, umowy serwisowe oraz inne zastrzeżenia, od których zależna miałaby być ważność lub okres udzielanej gwarancji.
  3. Zapewnić pełną obsługę geodezyjną budowy oraz przekazać Zamawiającemu inwentaryzację geodezyjną wykonanych robót w 4 egz. w wersji papierowej i na nośniku elektronicznym w formacie dwg. nie później niż 3 dni przed odbiorem końcowym.
  4. Utrzymać ład i porządek na placu budowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie prowadzenia prac od momentu przejęcia placu budowy do czasu odbioru końcowego. Odpowiedzialność dotyczy szkód powstałych w trakcie prowadzenia prac na placu budowy oraz na innym terenie, a związanych z prowadzonymi robotami, np.: zniszczenie lub zabrudzenie gruntem dróg dojazdowych do budowy, zniszczenie mienia właścicieli posesji przyległych. Sprzątanie dróg                              z „nawiezionego” gruntu dokonywane będzie na bieżąco. Wykonawca poniesie koszty  usunięcia wszystkich szkód powstałych w związku z prowadzonymi robotami. Wykonawca odpowiada za uszkodzenie urządzeń podziemnych uwidocznionych                            w przekazanej dokumentacji lub odkrytych podczas prac ziemnych.

 

 

 

 

  • 5

WYNAGRODZENIE I ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

 

  1. Strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe, w rozumieniu przepisu art. 632 § 1 Kodeksu Cywilnego, zgodnie ze złożoną ofertą, w wysokości……………………………….. zł.(słownie:. ……………………………………………………………), plus VAT wg stawki..23.% w kwocie ……………………….zł ( słownie:…………………………………………………………… ), razem brutto  ………………………………..  zł słownie …………………………………………………………………………………………………………...)
  2. Wynagrodzenie, określone w ust. 1, obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.

        

  1. Inwestor nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania zadania..

 

  • 6

PŁATNOŚCI

 

  1. Zapłata wynagrodzenia za wykonane i potwierdzone przez inspektora nadzoru roboty realizowana będzie w okresach miesięcznych – na podstawie protokołu odbioru części poszczególnych robót, stwierdzającego ilość i zakres rzeczowy wykonanych robót w danym miesiącu.
  2. Podstawę wystawienia faktury VAT stanowił będzie "Protokół odbioru robót w toku” podpisany przez przedstawicieli umawiających się stron.
  3. Uruchomienie płatności dla Wykonawcy nastąpi w terminie do 30 dni od daty złożenia faktury VAT wraz z dokumentem potwierdzającym uregulowanie należności dla wszystkich zgłoszonych podwykonawców robót – ich oświadczeń, że otrzymali wynagrodzenie za wykonane roboty za poprzedni okres rozliczeniowy. Należność za wykonane roboty płatna będzie przelewem na rachunek Wykonawcy Nr  ....................................... ...................................... ............... 
  4. Ostateczne rozliczenie nastąpi w oparciu o końcową fakturę VAT - wystawioną w ciągu 10 dni po odbiorze robót na podstawie protokołu końcowego odbioru robót. Faktura końcowa płatna będzie przez Zamawiającego po otrzymaniu oświadczeń od wszystkich zgłoszonych podwykonawców, że otrzymali całość należnego wynagrodzenia wynikającego z umowy podwykonawczej. Płatność należności z końcowej faktury zostanie dokonana w terminie do 30 dni od jej złożenia.
  5. Za datę dokonania płatności faktury strony będą uważały datę obciążenia rachunku Zamawiającego.
  6. Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawiania i przesyłania faktur VAT bez drugostronnego potwierdzenia.
  7. Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT, NIP ...................................................

Zamawiający oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT, NIP 718-10-11-808.

 

  • 7

ODBIORY I ZAKOŃCZENIE ROBÓT

 

  1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz rękojmię na okres ….. (zgodnie z ofertą Wykonawcy) - miesięcy, licząc od  daty odbioru końcowego zadania inwestycyjnego.
  2. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
  3. Odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu dokonuje inspektor nadzoru inwestorskiego w ciągu 2 dni roboczych od daty powiadomienia właściwego Inspektora nadzoru.
  4. Odbioru częściowego i zakończonych robót dokonuje przedstawiciel Zamawiającego i Zarządca Drogi.
  5. Strony postanawiają, że przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy.
  6. Odbioru końcowego robót dokonuje przedstawiciel Zamawiającego z udziałem Użytkownika i gestorów sieci.
  7. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór przedmiotu umowy w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru i przedłożeniu przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych (atestów, certyfikatów, inwentaryzacji powykonawczej w wersji roboczej, badań i przeprowadzonych prób oraz projektu gwarancji) zawiadamiając o tym Wykonawcę. Odbiór robót należy zakończyć najpóźniej siódmego dnia od daty rozpoczęcia.
  8. Strony postanawiają, że z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad.
  9. Dokument gwarancyjny obustronnie uzgodniony zostanie podpisany w dacie odbioru końcowego. Dokument gwarancyjny nie może przewidywać żadnych dodatkowych zobowiązań pieniężnych dla Zamawiającego jak np. okresowe płatne przeglądy, umowy serwisowe oraz inne zastrzeżenia, od których zależny miałby być okres udzielanej gwarancji.
  10. Okres odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne oraz gwarancji jakości rozpoczyna się od daty odbioru końcowego,
  11. Zamawiający wyznaczy ostateczny odbiór przed upływem terminu gwarancji i rękojmi celem protokolarnego stwierdzenia usunięcia lub braku wad.
  12. Po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia lub braku wad w okresie gwarancji i rękojmi rozpoczyna swój bieg termin na zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w § 5 pkt 4b.

 

 

  • 8

KARY UMOWNE

 

  1. Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną:
  • za zwłokę Wykonawcy w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,2 % łącznego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 5 ust. 1, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, licząc od terminu wskazanego w § 2 ust. 1 pkt 3,
  • za zwłokę Wykonawcy w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub        w okresie rękojmi bądź gwarancji jakości – w wysokości 0,2 % łącznego wynagrodzenia netto wskazanego w § 5 ust. 1, za każdy rozpoczęty dzień zwłoki liczony od upływu obustronnie uzgodnionego terminu usunięcia wad,
  • za brak zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – 2 000 zł za każde dokonanie przez Zamawiającego bezpośredniej płatności na rzecz podwykonawców lub dalszych podwykonawców,
  • za nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom 200 zł za każdy dzień zwłoki od dnia upływu terminu zapłaty do dnia zapłaty,
  • za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub projektu jej zmiany, w wysokości 2 000 zł za każdy nieprzedłożony do zaakceptowania projekt Umowy lub jej zmiany,
  • za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii Umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w wysokości 2 000 zł za każdą nieprzedłożoną kopię umowy lub jej zmiany,
  • za brak dokonania wymaganej przez Zamawiającego zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie dostaw lub usług w zakresie terminu zapłaty we wskazanym przez Zamawiającego terminie, w wysokości 4 000 zł,
  • za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy - w wysokości 10% wynagrodzenia netto,
  • za prowadzenie robót niezgodnie z warunkami umowy – 5% wynagrodzenia netto,
  • za spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy, dłuższej niż 10 dni – w wysokości 0,05 % wynagrodzenia, liczonej za każdy dzień przerwy od jedenastego dnia przerwy do dnia wznowienia robót.
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania w przypadku, gdy szkoda z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przekroczy kwotę kar umownych.
  2. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
  3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w przypadku odstąpienia od umowy
    z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność w wysokości 10% wynagrodzenia netto,
    z zastrzeżeniem § 9 ust. 1.
  4. Zamawiający ma prawo do łącznego naliczenia kar umownych
  5. Niezależnie od naliczenia kar umownych Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego

 

  • 9

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od zaistnienia n/w przypadków:

1) Wykonawca nie rozpoczął robót w terminie wskazanym w umowie lub nie przystąpił do odbioru terenu budowy w terminach określonych w § 3 pkt 2 umowy.

2) Wykonawca opóźnia się z wykonaniem przedmiotu umowy tak dalece, że niemożliwe będzie terminowe zakończenie robót,

3) Wykonawca skierował, bez akceptacji Zamawiającego, do kierowania budową                                i robotami inne osoby niż wskazane w § 4 pkt 6,

4) Wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży                          w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu                         z tytułu wykonanych i odebranych robót,

5) Pomimo uprzednich dwukrotnych monitów ze strony Zamawiającego Wykonawca                       w sposób rażący zaniedbuje zobowiązania umowne, realizując roboty przewidziane niniejszą umową w sposób niezgodny z dokumentacją projektową, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, wskazaniami Zamawiającego, zaleceniami Inspektora Nadzoru lub niniejszą umową. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, zgodnie                        z wymienionymi dokumentami lub wskazaniami Zamawiającego.

6) W wyniku wszczętego postępowania egzekucyjnego nastąpi zajęcie majątku Wykonawcy lub jego znacznej części,

7) Nastąpiło ogłoszenie upadłości, likwidacji lub zawieszenia działalności firmy Wykonawcy,

8) Nastąpiło wydanie nakazu zajęcia majątku Wykonawcy.

9) W sytuacji wskazanej w § 11 ust 12 niniejszej umowy

 

  1. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki:

1) Wykonawca zabezpieczy roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na swój koszt,

2) Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych niniejszą umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,

3) Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy, nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada.  W terminie 10 dni od daty tego zgłoszenia, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wraz z zestawieniem wartości wykonanych robót według stanu na dzień odstąpienia. Protokół inwentaryzacji robót w toku stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę,

4) Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 10 dni, usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone,

5) W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, Wykonawca będzie obciążony obowiązkiem naprawienia szkody, jaką poniósł Zamawiający w związku z odstąpieniem od umowy                     i powierzeniem jej wykonania innemu Wykonawcy.

 

  1. Zamawiający, w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada, jest zobowiązany do:

1) Dokonania odbioru robót przerwanych, w terminie 14 dni od daty przerwania oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia,

2) Przejęcia od Wykonawcy terenu budowy pod swój dozór, w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.

  1. Zamawiający odstępując od wykonania umowy w w/w przypadkach zatrzymuje wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy w pełnej wysokości.
  2. Odstąpienie od Umowy pozostaje bez wpływu na obowiązek zapłaty należnych Zamawiającemu kar umownych oraz odszkodowań.
  • Odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron powinno nastąpić w formie pisemnej w terminie 14 dni z uzasadnieniem.
  • Wykonawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od zaistnienia n/w przypadków:

1) Zamawiający nie wypełnia nałożonych na niego obowiązków umownych,

2) W wyniku wszczętego postępowania egzekucyjnego nastąpi zajęcie majątku Wykonawcy lub jego znacznej części,

3) Nastąpiło ogłoszenie upadłości, likwidacji lub zawieszenie działalności firmy Wykonawcy.        

 

 

 

 

  • 10

ZMIANA UMOWY

 

  1. Zmiana niniejszej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
  2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich robót niezbędnych do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
  3. Niedopuszczalna jest – pod rygorem nieważności – istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu.
  4. Zmiana zawartej umowy może nastąpić na warunkach:

1)    konieczności przedłużenia terminu wykonania robót ze względu na działania sił wyższych, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających lub ograniczających możliwość wykonywanie przedmiotu zamówienia lub zmianę zakresu robót, wynikającą z okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć.

2)    konieczności przedłużenia terminu wykonania robót ze względu wstrzymania ich przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, np. zmian w dokumentacji projektowej.

3)    termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu za zgodą Zamawiającego o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

4)    wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, wynikająca z wprowadzonych                                       w dokumentacji projektowej zmian na etapie realizacji. W tym przypadku Wykonawca sporządzi kosztorys zamienny, który będzie podlegać zatwierdzeniu przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że łączna wartość kosztorysowa robót po zmianie nie przekroczy wartości kosztorysowej – ceny netto umowy.

5)    zmiany wynagrodzenia ze względu na wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym zmiany obowiązującej stawki VAT.

6)    wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie, uszczegółowienie, spowodowane obiektywnymi czynnikami, niezależnie od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi wykonawcę ustaleniami zaakceptowanego harmonogramu.

7)    zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian Umowy o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.

8)    w przypadku zaistnienia konieczności dokonania zmian technologii wykonywania robót, np. ze względu na:

- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;

- odmienne od uwidocznionych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji  lub obiektów infrastrukturalnych;

  1. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do przedłożenia uzasadnionego, pisemnego wniosku wraz z udokumentowaniem zaistnienia którejkolwiek z przesłanek wymienionych w ust. 4 niniejszego paragrafu.
  2. Strony ustalają, że wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowiąc jego zobowiązania.
  3. Zmiany umowy nie powodują zmiany wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1

 

 

 

  • 11

PODWYKONAWCY

 

  1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom. Wynagrodzenie podwykonawców z przedłożonych Zamawiającemu umów nie może przewyższać wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego niniejszą umową.
  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub dokonać jej zmiany, jest obowiązany, w trakcie realizacji niniejszego zamówienia, do przedłożenia Zamawiającemu do zaakceptowania projekt tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
  3. Zamawiający może w terminie 14 dni od daty doręczenia projektu umowy o podwykonawstwo zgłosić zastrzeżenia do przedłożonego projektu umowy.
  4. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego, w terminie wskazanym w ust. 3, pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy uważa się za akceptację projektu umowy.
  5. Postanowienia ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio do projektu zmiany umowy o podwykonawstwo.
  6. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
  7. Zamawiający może w terminie 14 dni od daty doręczenia umowy o podwykonawstwo zgłosić sprzeciw do umowy w szczególności gdy jej postanowienia są sprzeczne z umową pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą lub SIWZ.
  8. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego, w terminie wskazanym w ust. 7, pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy uważa się za akceptację umowy.
  9. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Obowiązek ten nie dotyczy umów o wartości mniejszej niż 50.000 zł.
  10. W przypadku gdy termin zapłaty wynagrodzenia określony w umowie, o której mowa w ust. 9 jest dłuższy niż 30 dni, Zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę i wezwie go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej.
  11. Postanowienia ust. 6 - 10 stosuje się odpowiednio do zmiany umowy o podwykonawstwo.
  12. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o której mowa w ust. 13, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia publicznego przez Zamawiającego.
  13. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego i osób trzecich pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonywać będzie przy pomocy podwykonawców.
  14. W sprawach nieuregulowanych w zakresie podwykonawców zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych art. 143a-d. Przepisy ust. 1-13 nie naruszają praw i obowiązków Zamawiającego, Wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy wynikających z przepisów art. 6471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.

 

 

 

  • 12

PRAWO I ROZSTRZYGANIE SPORÓW

 

 

  1. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy regulujące proces inwestycyjny oraz ustawa Prawo zamówień publicznych.
  2. Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją mniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

  • 13

 

Umowę sporządzono w 3. jednobrzmiących egzemplarzach z przeznaczeniem 2 egz. dla Zamawiającego i .1. egz. dla Wykonawcy.  

 

 

ZAMAWIAJĄCY:                                                                                      WYKONAWCA:

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do Umowy

  1. Oferta Wykonawcy – zał nr 2 do umowy,
  2. Kosztorysy uproszczone – zał nr 3 do umowy,

Osoby odpowiedzialne

Autor:Administrator
Odpowiada:Administrator
Data ostatniej zmiany:2017-06-07 15:11:00

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 1204