Statut 2020

Załącznik do Uchwały Nr 2 / 2019 – 2020

PP10.011.1.2020

 

 

STATUT

PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 10

W ŁOMŻY

 

 

Łomża 2020

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495 z późn. zm.).
  3. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197 z późn. zm.).
  5. Uchwała Nr 305/XXXVI/17 z dnia 25 stycznia 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia udzielane w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Miasto Łomża.

 

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

§1

 

  1. Nazwa przedszkola brzmi: Przedszkole Publiczne Nr 10 w Łomży.
  2. Przedszkole posługuje się pieczęcią:
  3. Lokalizacja przedszkola:
  1. Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Łomża mające swoją siedzibę w Urzędzie Miejskim w Łomży przy ulicy Stary Rynek 14.
  2. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Podlaski Kurator Oświaty.

 

§2

 

Ilekroć w dalszej części statutu jest mowa bez bliższego określenia o:

 

ROZDZIAŁ II

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

 

§3

 

  1. Przedszkole jest publiczne, realizuje cele i zadania zgodnie z oczekiwaniami rodziców wynikające w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  2. Naczelnym celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka, aby wychowanek osiągnął dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
  3. W ramach zadań działalność edukacyjna przedszkola obejmuje:
  1. Przedszkole realizuje cele i zadania poprzez:
  1. Wobec rodziców przedszkole pełni funkcję doradczą i wspomagającą:
  1. Na wniosek rodziców dziecka, nauczyciela, poradni psychologiczno - pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej przedszkole udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
  2. Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole, organizując tok edukacji przedszkolnej, umożliwiający osiągnięcie dojrzałości szkolnej w aspekcie rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego.
  3. Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczeństwo i opiekę poprzez:
  1. Dzieci są przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez rodziców lub upoważnioną pisemnie przez nich osobę dorosłą zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo.
  2. Rodzice lub pełnoletnia osoba upoważniona ponosi całkowitą odpowiedzialność za dziecko w drodze do przedszkola (do momentu odebrania dziecka przez pracownika przedszkola) oraz w drodze dziecka z przedszkola do domu (od momentu odebrania dziecka od pracownika przedszkola przez rodzica lub pełnoletnią upoważnioną osobę).

 

§4

 

  1. Przedszkole organizuje i udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom uczęszczającym do przedszkola, ich rodzicom oraz nauczycielom.
  2. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na wspieraniu rodziców oraz nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla dzieci.
  3. Pomocy psychologiczno - pedagogicznej udzielają dzieciom nauczyciele, oraz specjaliści, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi.
  4. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie:
  1. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
  2. Wsparcie merytoryczne dla nauczycieli i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno -pedagogicznej w przedszkolu zapewniają poradnie psychologiczno - pedagogiczne oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ III

ORGANY PRZEDSZKOLA I ICH KOMPETENCJE

 

 §5

 

  1. Organami przedszkola są:
  1. Kompetencje Dyrektora:
  1. Zadania Dyrektora:
  1. Dyrektor wykonuje inne działania wynikające z przepisów szczegółowych, w szczególności:

 

§6

 

  1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.
  2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: Dyrektor i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu.
  3. W posiedzeniach Rady Pedagogicznej mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego lub na wniosek członków rady tj.: przedstawiciele organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny, doradca metodyczny, pracownik służby zdrowia i inni.
  4. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania, zgodnie z regulaminem działalności rady.
  5. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
  1. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
  1. Przedstawiciele Rady Pedagogicznej (zespół) przygotowują projekt statutu przedszkola oraz jego nowelizację i przedstawiają do uchwalenia Radzie Pedagogicznej, ponieważ nie utworzono rady przedszkola.
  2. Rada Pedagogiczna może występować z umotywowanym wnioskiem do Prezydenta Miasta Łomża o odwołanie nauczyciela z funkcji Dyrektora.
  3. Rada Pedagogiczna wybiera dwóch przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora przedszkola.
  4. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków. Uchwały rady pedagogicznej podejmowane w sprawach związanych z osobami pełniącymi funkcje kierownicze w przedszkolu, lub w sprawach związanych z opiniowaniem kandydatów na takie stanowiska podejmowane są w głosowaniu tajnym.
  5. Dyrektor przedszkola wstrzymuje wykonywanie uchwał Rady Pedagogicznej z zakresu kompetencji stanowiących niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
  6. Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności, który jest odrębnym dokumentem.
  7. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w sposób określony w regulaminie działalności rady.
  8. Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na tym zebraniu, które mogą naruszyć dobra osobiste wychowanków lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.

 

§7

 

  1. Rada Rodziców jest organem kolegialnym przedszkola i stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.
  2. W skład Rady Rodziców wchodzą (po jednym) przedstawiciele rad oddziałowych wybranych w tajnych wyborach podczas zebrania rodziców dzieci danego oddziału.
  3. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który jest odrębnym dokumentem.
  4. Rada Rodziców może porozumiewać się z radami rodziców innych przedszkoli, szkół i placówek, i ustalać zasady i zakres współpracy.
  5. Rada Rodziców może występować do organu prowadzącego przedszkole, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora, Rady Pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw placówki.
  6. Do kompetencji Rady Rodziców należy:

1) uchwalanie regulaminu działalności Rady Rodziców,

2) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola.

  1. Rada Rodziców wybiera dwóch przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora przedszkola.
  2. W celu wspierania statutowej działalności przedszkola Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa regulamin jej działalności.

 

§8

 

  1. Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów jest Dyrektor, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji.
  2. Wszelkie spory między organami przedszkola rozstrzyga Dyrektor, uwzględniając zakresy kompetencji tych organów.

 

 

ROZDZIAŁ IV

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

 

§9

 

  1. Organizacja przedszkola dostosowana jest do:

 

§10

 

  1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
  2. Liczba dzieci w oddziale nie przekracza 25.

 

§11

 

  1. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w przedszkolu w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut. Podstawową formą pracy są zajęcia opiekuńcze i edukacyjne o charakterze kierowanym i niekierowanym prowadzone w systemie grupowym, zespołowym i indywidualnym.
  3. Przedszkole organizuje na wniosek rodziców dzieci zajęcia dodatkowe. W przedszkolu mogą być organizowane następujące zajęcia dodatkowe:
  1. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo jest dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosi:

 

§12

 

  1. Organizację stałych, obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora na wniosek Rady Pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny dziecka, dostosowany do oczekiwań rodziców.
  2. Ramowy rozkład dnia obejmuje:

1) dzienny czas pracy poszczególnych oddziałów, dostosowany do wniosków rodziców,

2) następujące pory posiłków:

śniadanie: 8:30

obiad: 11:30

podwieczorek: 14:00

  1. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
  2. Rozkład dnia w miarę potrzeby może być zmieniony.

 

§13

 

  1. Praca dydaktyczno - wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową oraz dopuszczone do użytku przez Dyrektora programy wychowania przedszkolnego.
  2. W przedszkolu nauczyciele mogą wykorzystywać w swojej pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej programy własne. Wszystkie programy własne wynikają z potrzeb przedszkola i mają pozytywny wpływ na wizerunek absolwenta przedszkola. Są dopuszczone przez Dyrektora.
  3. Na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego przeznacza się 5 godzin w czasie codziennej pracy przedszkola.
  4. Przedszkole na życzenie rodziców może organizować naukę religii. Zasady organizacji nauki religii regulują odrębne przepisy.
  5. Godzina pracy nauczyciela z dziećmi w przedszkolu trwa 60 minut.
  6. Zajęcia dodatkowe mogą odbywać się na sali zajęć poszczególnych grup lub poza terenem przedszkola, ponadto:
  1. Przedszkole organizuje w zależności od potrzeb:
  1. Organizacja oraz prowadzenie ww. zajęć odbywa się na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

 

§14

 

  1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola.
  1. a) wykonanie remontu i czynności porządkowych,
  2. b) pracownicze urlopy wypoczynkowe.
  3. Zasady odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu określa uchwała podjęta przez Radę Miasta Łomża wraz ze sposobem jej wykonania:
  1. a) śniadanie, obiad,
  2. b) śniadanie, obiad, podwieczorek
  3. Rodzice dzieci korzystających z posiłków zobowiązani są do uiszczania opłat za usługi do 10 dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc.
  4. W miesiącach grudzień i czerwiec opłata uiszczana jest 2 krotnie: do 10 dnia za miesiąc poprzedni oraz do 20 dnia za miesiąc bieżący.
  5. Przedszkole odprowadza na rachunek budżetu miasta dochody własne w terminach: do 10, 20 oraz 30 dnia danego miesiąca zgodnie z pismem nr WSB.3032.2015 z dnia 08.12.2015 r.
  6. Przedszkole prowadzi bezpłatne nauczanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego dzieci mających prawo do wychowania przedszkolnego. Dziecko 6-letnie jest objęte bezpłatnym nauczaniem w ramach obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
  7. Upoważnionym do stosowania zwolnień lub ulg w odpłatności za usługi świadczone przez przedszkole jest Dyrektor przedszkola, a wnioskującym rodzice dziecka przedszkolnego.
  8. Przedszkole nie wydaje rodzicom niezjedzonych przez dziecko posiłków.

 

§15

 

  1. Do realizacji zadań i celów statutowych przedszkole wykorzystuje:
  1. Archiwum przedszkolne znajduje się w wydzielonej części budynku.
  2. Odpowiedzialnym za stan i wyposażenie w/w pomieszczeń jest w Dyrektor.
  3. Szczegółowy zakres odpowiedzialności poszczególnych pracowników za mienie przedszkola określa Dyrektor przedszkola.

ROZDZIAŁ V

NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PRZEDSZKOLA

 

§16

 

  1. Przedszkole zatrudnia nauczycieli oraz pracowników samorządowych niebędących nauczycielami.
  2. Zasady zatrudniania nauczycieli reguluje ustawa Karta Nauczyciela, a pracowników niepedagogicznych przedszkola określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawa Kodeks pracy.
  3. Kwalifikacje nauczycieli, a także zasady ich wynagradzania określa minister właściwy do spraw oświaty i wychowania oraz pracodawca, a kwalifikacje i zasady wynagradzania pracowników niepedagogicznych szkoły określają przepisy dotyczące pracowników samorządowych.
  4. Do zadań wszystkich pracowników przedszkola (zgodnie z art. 100 2 Kodeksu Pracy) należy:

 

§17

 

  1. Nauczyciel w swoich działaniach wychowawczych, dydaktycznych, opiekuńczych ma za zadanie kierowanie się dobrem dzieci, dbałością o ich bezpieczeństwo i troską o ich zdrowie, poszanowanie godności osobistej dziecka.
  2. Nauczyciel planuje i prowadzi pracę wychowawczo - dydaktyczną w powierzonym oddziale przedszkolnym i odpowiada za jej jakość.
  3. Nauczyciel opracowuje samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami program wychowania w przedszkolu oraz wnioskuje do dyrektora o dopuszczenie go do użytku. Może również zaproponować program opracowany przez innego autora. Przeprowadza diagnozę przedszkolną swoich wychowanków. Realizuje zajęcia opiekuńczo - wychowawcze, uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci.
  4. Nauczyciel współpracuje z instytucjami świadczącymi pomoc psychologiczno – pedagogiczną i innymi specjalistycznymi.
  5. Nauczyciel jest zobowiązany współpracować z rodzicami dzieci.
  6. Nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć obowiązuje 5 - dniowy tydzień pracy.
  7. Nauczyciel wykonujący zajęcia dydaktyczno-wychowawcze lub opiekuńcze w dniu wolnym od pracy otrzymuje w zamian inny dzień wolny od pracy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamiast dnia wolnego nauczyciel otrzymuje odrębne wynagrodzenie.
  8. Nauczyciele udzielają i organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  9. Nauczyciele przedszkola tworzą zespół, którego cele i zadania obejmują:
  1. Inne zadania nauczycieli:
  1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich dzieci,
  2. ustalenia formy pomocy w działaniach wychowawczych wobec dziecka,
  3. włączenia ich w działalność przedszkola,

 

§18

 

  1. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu należy w szczególności:
  1. Do zadań logopedy w przedszkolu należy w szczególności:
  1. Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:

 

§19

 

  1. Dyrektor powierza poszczególne oddziały opiece jednego lub dwóch nauczycieli, zależnie od czasu pracy oddziału lub realizowanych zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców.
  2. Nauczyciele w jednym oddziale pracują w systemie zmian miesięcznych według godzin wynikających z organizacji pracy oddziałów w Arkuszu Organizacji Pracy Przedszkola na dany rok szkolny
  3. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej i dydaktycznej, nauczyciel opiekuje się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci do przedszkola.
  4. Dyrektor może dokonać zmiany wychowawcy w przypadku gdy:

 

§20

 

  1. Nauczyciele i rodzice współdziałają ze sobą. W sprawach wychowania i nauczania dzieci, nauczyciele:
  1. Nauczyciele planują i prowadzą pracę wychowawczo - dydaktyczną w powierzonym oddziale przedszkolnym i odpowiadają za jej jakość.
  2. Nauczyciel przygotowuje na piśmie:
  1. Nauczyciel prowadzi i dokumentuje obserwację pedagogiczną dzieci, mając na celu poznanie i zabezpieczenie ich potrzeb rozwojowych poprzez:
  1. Nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi program wychowania przedszkolnego. Program wychowania przedszkolnego może obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Program wychowania przedszkolnego powinien być dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów, dla których jest przeznaczony. Dyrektor, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, dopuszcza do użytku w przedszkolu przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli program wychowania przedszkolnego.
  2. Nauczyciele współpracują z instytucjami świadczącymi pomoc materialną, psychologiczną i pedagogiczną m.in. z:
  1. Ustala się następujące formy współdziałania nauczycieli z rodzicami oraz ich częstotliwość:

 

§21

 

  1. W przedszkolu zatrudnia się następujących pracowników samorządowych na stanowiskach urzędniczych, pomocniczych i obsługi:
  1. Zadaniami pracowników samorządowych przedszkola jest zapewnienie sprawnego działania przedszkola w zakresie finansowym i administracyjnym, zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom, a także utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości.
  2. Szczegółowe zakresy czynności tych pracowników ustala Dyrektor przedszkola.

 

§22

 

  1. Obowiązki pracowników administracji i obsługi:
  1. prowadzenie rachunkowości,
  2. pracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora przedszkola dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym:
  1. bieżące i prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych na podstawie dowodów księgowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym. Wykonanie czynności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych obejmuje:
  1. prawowanie nadzoru nad całokształtem prac pracowników wykonujących czynności związane z rachunkowością poprzez:
  1. organizowanie i sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów (mienia przedszkola), a w tym:
  1. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego przedszkola,
  2. sporządzenie sprawozdań finansowych oraz innych w zakresie działania przedszkola i przedkładanie ich dyrektorowi do zatwierdzenia:
  1. czuwanie nad terminowym i prawidłowym obiegiem dokumentacji księgowej,
  2. gromadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem (zgodnie z instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego),
  3. prowadzenie gospodarki finansowej przedszkola zgodnie z obowiązującymi zasadami, a przede wszystkim: pracowanie projektu planu finansowego przedszkola i jego zmian zgodnie z obowiązującą procedurą oraz przedkładanie go do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola,
  4. dokonywanie analizy z wykonania planu finansowego (wykorzystanie środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji przedszkola) oraz bieżące informowanie dyrektora o stopniu realizacji dochodów i wydatków,
  5. dokonywanie bieżącej kontroli i analizy prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych z budżetu gminy na pokrycie wydatków,
  6. prowadzenie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych stanowiących przedmiot księgowań z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,
  7. sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji zadań, czyli wykonania budżetu, i przedkładanie go do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola,
  8. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji przedszkola,
  9. zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez dyrektora przedszkola,
  10. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  11. zapewnianie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłat zobowiązań,
  12. apewnienie rytmicznej realizacji budżetu, dochodów, środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  1. prowadzi karty wynagrodzeń pracowników przedszkola,
  2. sporządza listy płac dla pracowników,
  3. rozlicza zwolnienia lekarskie i inne nieobecności pracowników,
  4. rozlicza składki na ubezpieczenie społeczne i podatków,
  5. sporządza miesięczne i roczne deklaracje rozliczeniowe do ZUS i Urzędu Skarbowego,
  6. zgłasza i wyrejestrowuje pracowników w ZUS,
  7. sporządza sprawozdania dla GUS, Urzędu Miasta, SIO,
  8. wystawia zaświadczenia dla pracowników,
  9. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz P.POŻ.,
  10. wykonuje polecenia dyrektora,
  1. rzetelnie i terminowo prowadzi sprawy żywieniowe,
  2. sporządza jadłospisy zgodne z obowiązującymi przepisami Ministra Zdrowia i wytycznymi z Państwowego Inspektoratu Sanitarnego,
  3. prowadzi magazyn żywieniowy,
  4. sporządza dokumentację magazynową zgodnie z obowiązującymi zasadami HACCP,
  5. podlega kontroli Sanepidu,
  6. nalicza odpłatności za żywienie i pobyt dzieci w przedszkolu,
  7. przestrzega norm i instrukcji Dobrej Praktyki Higienicznej,
  8. sporządza roczną inwentaryzację magazynu,
  9. organizuje i prowadzi szkolenia przypominające z zasad DPH oraz bezpieczeństwa w czasie używania środków czystości i chemicznych dla pracowników obsługi i kuchni,
  10. zaopatruje przedszkole w żywność, sprzęt, środki czystości oraz artykuły biurowe,
  11. przygotowuje miesięczną dokumentację rozliczeniową dla księgowej,
  12. współpracuje z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  13. dokonuje rozeznania rynku i sporządza dokumentację z ofert na żywienie,
  14. przyjmuje opłaty dodatkowe,
  15. prowadzi dziennik korespondencyjny, rejestr wyjść oraz rozdziela korespondencję,
  16. przyjmuje i ostemplowuje dokumenty potwierdzające zakup towarów i usług,
  17. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz P.POŻ,
  18. wystawia zaświadczenia dla wychowanków,
  19. przyjmuje wnioski z ZFŚS,
  20. wykonuje polecenia dyrektora,
  1. obsługuje urządzenia biurowe,
  2. prowadzi karty ewidencji czasu pracy, rejestru wyjść służbowych i prywatnych oraz listy obecności pracowników,
  3. prowadzi dokumentację RODO,
  4. prowadzi kartoteki odzieży ochronnej pracowników obsługi i kuchni,
  5. obsługuje elektroniczny obieg dokumentów,
  6. prowadzi nabór do przedszkola,
  7. przeprowadza szkolenia stanowiskowe nowych pracowników,
  8. prowadzi Zamówienia Publiczne,
  9. obsługuje BIP,
  10. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz P.POŻ.,
  11. prowadzi archiwum zakładowe,
  12. wykonuje polecenia dyrektora,
  1. prowadzi nadzór nad właściwym przydziałem pracy w kuchni,
  2. sporządza jadłospisy zgodne z obowiązującymi przepisami Ministra Zdrowia i wytycznymi z Państwowego Inspektoratu Sanitarnego,
  3. przestrzega czystości w pomieszczeniach pionu żywieniowego,
  4. przestrzega zasad technologii sporządzania posiłków, ich kaloryczności oraz dba o ich estetykę,
  5. ściśle przestrzega receptur przygotowywanych posiłków,
  6. racjonalnie wykorzystuje pobierane artykuły spożywcze,
  7. właściwie porcjuje posiłki zgodnie z obowiązującymi normami,
  8. przygotowuje i przechowuje próbki żywności,
  9. przestrzega norm i stosuje się do instrukcji DPH,
  10. sporządza dokumentację HACCP,
  11. dba o należyty stan sprzętu i narzędzi kuchennych,
  12. zgłasza Dyrektorowi lub Intendent wszystkie usterki i uszkodzenia sprzętu kuchennego,
  13. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz P.POŻ.,
  1. wykonuje polecenia szefowej kuchni związane z codziennymi czynnościami,
  2. dokonuje wstępnej obróbki surowców spożywczych,
  3. dba o czystość w pomieszczeniach pionu żywieniowego,
  4. przygotowuje posiłki zgodnie z sugestiami szefowej kuchni,
  5. dba o najwyższą jakość i smak posiłków,
  6. pomaga we wszystkich czynnościach w czasie przygotowania posiłków,
  7. sprząta pomieszczenia pionu żywieniowego po zakończonych czynnościach,
  8. myje i wyparza naczynia i sprzęt kuchenny,
  9. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz P.POŻ.
  1. wykonywanie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków poleconych przez nauczyciela danego oddziału oraz innych wynikających z rozkładu dnia,
  2. pomoc w opiece nad dziećmi podczas zajęć, zabaw i pobytu na powietrzu,
    pomoc w rozbieraniu i ubieraniu dzieci przed i po leżakowaniu lub wyjściem na spacer, pomoc w karmieniu dzieci, podawanie posiłków dzieciom,
  3. rozkładanie i sprzątanie leżaków,
  4. utrzymywanie czystości w pomieszczeniach przydzielonych,
  5. opiekowanie się powierzonym mieniem,
  6. dbanie o bezpieczeństwo swoje, dzieci i całej społeczności przedszkola,
  7. wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki,
  1. utrzymywanie czystości i porządku na powierzonym odcinku pracy,
  2. dbanie o stan urządzeń technicznych przedszkolu i w ogrodzie,
  3. wykonywanie bieżących napraw,
  4. wykonywanie prac ogrodniczych na terenie przedszkola,
  5. dbanie o estetykę otoczenia przedszkola,
  6. wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki.

 

ROZDZIAŁ VI

WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA I ICH RODZICE

 

§23

 

  1. Rodzice mają prawo do:
  1. Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
  1. Rodzice dziecka podlegającego rocznemu obowiązkowi przedszkolnemu są obowiązani także do zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.
  2. Informację o stwierdzonych w przedszkolu podejrzeniach o stosowaniu w domu rodzinnym przemocy wobec dziecka Dyrektor przekazuje odpowiednim instytucjom zewnętrznym.

§24

 

  1. Wychowankami przedszkola są dzieci w wieku określonym odrębnymi przepisami.
  2. Wychowanek przedszkola ma prawo do:
  1. Wychowanek przedszkola zawsze ma prawo do:
  1. Wychowanek przedszkola ma obowiązek przestrzegania umów społecznych obowiązujących w społeczności przedszkolnej, a zwłaszcza dotyczących:
  1. W przypadku notorycznego lekceważenia praw wychowanków lub szczególnego wykroczenia przeciw nim pracowników przedszkola, rodzic zgłasza ten fakt wychowawcy lub Dyrektorowi przedszkola.

 

§25

 

  1. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą Dyrektora do skreślenia dziecka z listy przedszkolaków w n/w przypadkach:
  1. Przyjęty w przedszkolu tryb postępowania z dzieckiem często stwarzającym sytuacje zagrażające zdrowiu i bezpieczeństwu własnemu i innych dzieci:
  1. Skreślenia dziecka z listy przyjętych wychowanków w wymienionych przypadkach dokonuje Dyrektor, stosując poniższą procedurę:
  1. Skreślenie dziecka z listy przyjętych wychowanków następuje w drodze decyzji administracyjnej.
  2. Rodzice mają prawo odwołania się od decyzji o skreśleniu ich dziecka w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

 

ROZDZIAŁ VII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§26

 

  1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
  2. Przedszkole prowadzi własną planowaną gospodarkę finansową i materiałową, za którą odpowiedzialny jest dyrektor i zatrudniony w przedszkolu główny księgowy.

 

§27

 

  1. Statut przedszkola lub jego nowelizację uchwala się na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, odczytując zebranym pełny jego tekst. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo wnoszenia poprawek do proponowanego tekstu statutu. Rada Pedagogiczna głosuje nad nowelizacją statutu lub uchwala nowy statut.
  2. Nowelizacja statutu obliguje Dyrektora przedszkola do opracowania tekstu jednolitego statutu.
  3. Z treścią Statutu przedszkola można zapoznać się w sekretariacie przedszkola.

 

§28

 

  1. Z dniem wejścia w życie niniejszego Statutu traci moc Statut Przedszkola Publicznego Nr 10 w Łomży z 2017 roku.
  2. Statut Przedszkola Publicznego Nr 10 w Łomży w powyższym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 13 lutego 2020 roku.

Artykuły

Osoby odpowiedzialne

Autor:Emilia Wąsiewska
Odpowiada:Emilia Wąsiewska
Wytworzył:Emilia Wąsiewska
Data ostatniej zmiany:2021-01-25 12:14:20

Statystyki

Odwiedzin na stronie: 617